Međunarodni projekt koji gradi mostove kroz knjige
Ovaj međunarodni projekt, koji okuplja ukupno 119 sudionika iz četiri države – Hrvatske (111 sudionika), Bosne i Hercegovine (5), Srbije (2) i Turske (1) – obuhvatio je učenike u dobi od 6 do 15 godina. Provodeći niz međupredmetnih aktivnosti i digitalnih susreta, učenici i njihovi mentori zajedno su stvarali, učili i razvijali ključne kompetencije 21. stoljeća. U našoj školi u Projektu su sudjelovali učenici petih razreda pod vodstvom učiteljice hrvatskoga jezika Elvire Vujčić.
Više od čitanja – razvoj vrijednih vještina
Projekt je obuhvatio različita područja nastave, uključujući strane jezike, informatiku i IKT, jezik i književnost te medijsko obrazovanje. Fokus nije bio samo na čitanju knjiga, već i na razvijanju kulturne svijesti, digitalnih i jezičnih vještina, višestruke pismenosti te osobnog i društvenog razvoja učenika.

Ciljevi su bili jasni – potaknuti ljubav prema čitanju, razvijati vještine čitanja i izražavanja, ali i naučiti djecu kako se pravilno odnositi prema knjigama. Kroz različite oblike aktivnosti, učenici su učili kako kritički promišljati o pročitanom, te su svoja razmišljanja prikazivali koristeći suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Digitalna suradnja i otvoreni rezultati
Jedna od važnih vrijednosti ovog projekta je otvorenost i suradnja. Aktivnosti su predstavljane i dijeljene putem videokonferencija, Twinspace platforme, web stranice projekta i Facebook grupe, čime se ojačala povezanost među školama i državama.
Na kraju projekta, nastala je kolekcija nastavnih aktivnosti i materijala koja će ostati javno dostupna i nakon njegova završetka – kao vrijedan izvor za učitelje, roditelje i sve ljubitelje čitanja.
Poruka koja ostaje
Projekt Uz čitanje riječi rastu 5 podsjeća da čitanje nije samo školska obaveza – ono je alat za osobni rast, zajednički jezik različitih kultura i vještina koja otvara vrata cjeloživotnog učenja. U vremenu kada se informacije smjenjuju brzinom svjetlosti, ovakvi projekti podsjećaju na važnost usporavanja i uranjanja u svijet riječi – jer upravo iz riječi rastemo.

Voditeljica školskog projekta: Elvira Vujčić