Formalni sadržaj učenja je bio podcasting, neformalni kultura, čovjek i umjetnost u Italiji, a informalni sadržaj je bio pronaći različite načine učenja, suradnje i uživanja sa sudionicima iz svih krajeva svijeta te ih svesti na jedan – kako se osjećati kao Europljanin.
Ali prvo – podcasting!
Naime, učiteljica Marijana Toplak je u sklopu Erasmus + projekta Zelena tranzicija, inkluzija i IKT: Strategija održivog razvoja posjetila Firencu kako bi sudjelovala na tečaju Podcasts and Streaming as Educational Tools koji je organizirala Europass Teacher Academy, a vodila ga je zaljubljenica u digitalnu tehnologiju Ayse Merve Sut. Polaznici su, osim iz Europe, stigli i iz Južnoafričke Republike, Kanade i Egipta, a svima je bio cilj usavršiti se u stvaranju podcasta kao medija koji u novije vrijeme privlači sve više korisnika. Svi imamo sve manje vremena za gledanje različitih sadržaja, a za slušanje se vrijeme ipak lakše nađe. Usto je cilj bio i pronaći što više načina primjene podcasta u obrazovanju – bilo kao sadržaja koji kreiraju učitelji za učenike, bilo kao sadržaja koji kreiraju učenici za učitelje da bi pokazali razinu ostvarenosti nekog ishoda ili kao sadržaja koji kreiraju učenici za druge učenike da bi dobili pozitivan ili negativan komentar o uspješnosti, potakli raspravu ili razvijali kritičko mišljenje. Ujedno je i taj način izražavanja pogodan za stvaratelje koji žele ostati anonimniji (bilo zbog samopouzdanja, nesigurnosti, puberteta ili obične treme), a koji ipak žele dati svoj doprinos jer imaju što reći. A može se i uvježbavati do savršenstva.
Proces nastanka jednog podcasta (i njemu pripadajućih digitalnih alata) prati sljedeće faze:
- razvijanje priče (Miro ili neki drugi alat za kolaboraciju)
- pisanje scenarija (ChatGTP)
- Izrada džinglova, uvodne i prijelaznih glazbenih isječaka (Suno)
- snimanje i uređivanje audio datoteka; montaža novinarskih i glazbenih dijelova (Riverside)
- dizajniranje omota podcasta (Canva)
- objavljivanje (Spotify for Creators)
Osim u navedenim fazama rada, sudionici su uživali i u kulturnom bogatstvu Firence, raskošnim muzejima i palačama, u panoramama od kojih zastaje dah (zato je i nastao podcast Getting dizzy in Florence), u rapsodiji okusa i zvukova, druženju i, naravno, u – učenju.