Učiteljica Hrvatskog jezika Ivana Strupar, sudjelovala je na međunarodnom stručnom usavršavanju pod nazivom Designing Inclusive Learning Environments to Support all Students, održanom od 12. do 17. svibnja 2025. u Firenci, u Italiji, u organizaciji institucije Europass Teacher Academy. Edukacija je provedena u sklopu Erasmus+ KA1 projekta “Zelena tranzicija, inkluzija i IKT: Strategija održivog razvoja obrazovanja.
Ovaj tečaj bio je usmjeren na definiranje inkluzivnog obrazovanja, ključnih načela i vrijednosti; razumijevanje procesa uključivanja i rješavanje prepreka sudjelovanju, učenju i resursima za podršku svim učenicima unutar škola; korištenje edTech aplikacija i AI alata za podršku svim učenicima u uključivim postavkama; suradnju unutar školskih zajednica (učitelji, pomoćnici u nastavi, učenici, roditelji/staratelji) kako bi se uspostavio okvir inkluzivnih vrijednosti i praksi.
Cilj tečaja Designing Inclusive Learning Environments to Support all Students bio je osposobiti sudionike tečaja da razviju planove intervencije kroz niz aktivnosti usmjerenih na poboljšanje sudjelovanja, učenja i postignuća inkluzivnog redovnog obrazovanja za sve učenike, posebno za učenike u nepovoljnom položaju, uključujući one s posebnim obrazovnim potrebama i migrantsko podrijetlo, čime se potiče i društvena uključenost.
Tijekom šest raznolikih i intenzivnih dana programa, učiteljica Ivana Strupar sudjelovala je u brojnim radionicama, raspravama, predavanjima i terenskoj nastavi. Kroz predavanja i radionice sudionici su se upoznali s Univerzalnim dizajnom za učenje (UDL), obrazovnim okvirom temeljenim na istraživanju teorije učenja koji vodi razvoju fleksibilnih okruženja za učenje i načinima prilagodbe individualnim razlikama u učenju. Stečeno je znanje i o VTS tehnici (Visual Thinking Strategies) koja pomaže u ostvarivanju inkluzije učenika u razredu jer se temelji na promatranju predmeta učenja, raspravi o zadanom predmetu te povezivanju promatranog predmeta sa životnim iskustvima. Terenska nastava u muzej suvremene umjetnosti “Museo Novecento” omogućila je primjenu stečenog znanja o VTS tehnici. Osim toga, sudionici su upoznati i s različitim metodama učenja – kockarenje, križaljke i ploče s mogućnosti izbora zadataka, koje sadrže zadatke prikladne svim učenicima, bez obzira na njihove sposobnosti. Završni dan tečaja bio je posvećen predstavljanju individualnih projekata sudionika, odnosno vrednovanjem inkluzije u svojoj školi te razmjeni ideja i iskustava. Po završetku tečaja upriličena je svečana dodjela certifikata.





