Radionice u sklopu projekta “Moderne ovisnosti-izazov današnjeg vrmenena”

Datum objave: 18. kolovoza 2025.
Kategorija: Vijesti

IZVJEŠĆE O PROVEDENIM RADIONICAMA

Nazivi radionica

1. „Ovisnosti -pušenje, alkohol, droga i Internet“

2. „Rizični faktori i posljedice ovisnosti“

Razred: 6. razred (a, b, c, d)

Trajanje: 45 minuta po razrednom odjelu, 2 radionice u svakom razrednom odjelu

Voditelj: Ivana Strupar, učiteljica hrvatskog jezika

             Prva radionica na temu „Ovisnosti-pušenje, alkohol, droga i Internet“ provedena je u šestom razredu u trajanju od 45 minuta. Cilj radionice bio je potaknuti učenike na promišljanje o vlastitim navikama, štetnosti alkohola, lakih droga, korištenja mobitela i interneta te jačanje kohezije grupe.

 Radionica je započela razgovorom o tome što su ovisnosti, a nakon toga učenici su izradili umnu mapu o  ovisnostima koje su im poznate. Učenici su posebno istaknuli ovisnost o inernetu, ali i o modernim lakim drogama elektičnim cigaretama i nikotinskim vrećicama. U opuštenom i iskrenom razgovoru učenici su se prisjetili i nekim primjera učenika iz njihove sredine koji su pokušali koristiti navedene lake droge. Izosili su iskustva djece koja su se okušala u tim drogama te su kroz raspravu istaknuli negativne utjecaje ne zdravlje. Među negativnim posljedicama istaknuli su poremećaj spavanja, pomanjkanje koncentracije te oštećenje usne šupljine i sluznice. Učenici su potom razgovarali o svim ostalim ovisnostima koje ih okružuju – alkohol, kocka i slično.

Sljedeća aktivnost počela je time što je svaki učenik dobio je šareni A4 papir s ljudskom figurom, a  zadatak prema dosadašnjem znanju obojati one dijelove tijela/organa koji su pogođeni kada je osoba ovisna o cigaretama,

alkoholu, drogi ili internetu. Kroz razgovor  su učenici spoznali da ljudsko tijelo pod utjecajem različitih sredstava ovisnosti zapravo propada, može se liječiti, ali ono nikada neće biti isto kao što je bilo prije ovisnosti. Potom voditelj/ica kroz interaktivnu prezentaciju upoznaje sudionike s osnovnim pojmovima

ovisnosti – definicija ovisnosti, oblici ovisnosti, ovisnost o nikotinu, najčešćim drogama,

ovisnost o alkoholu i ovisnost o internetu. Kroz prezentaciju i primjere, sudionike se potiče na raspravu o uzrocima nastanka ovisnosti i štetnostima različitih sredstava ovisnosti.

Na kraju su učenici pisali pismo osobi koja je pogođena bilo kojom vrstom ovisnosti. Kroz pisanje pisama učenici su iznijeli svoje emocije, izrazili empatiju prema ovisnicima te naveli primjere pomoći za ovisnike.

Radionica je potaknula kritičko mišljenje učenika, otvoren međusobni odnos unutar grupe te spoznaje o lošem utjecaju droga na zdravlje pojedinca.

Druga radionica na temu „Rizični faktori i posljedice ovisnosti“ provedena je u šestom razredu u trajanju od 45 minuta. Ciljevi radionice su jačanje grupne kohezije, razvijanje kritičkog mišljenja prema sredstvima ovisnosti, poticanje kreativnosti, poučavanje sudionika o rizičnim faktorima te kratkoročnim i dugoročnim

posljedicama ovisnosti. Radionica je započela aktivnošću – Pričam ti priču. Voditeljica kratko ponavlja  što se radilo na prošloj radionici, a zatim daje uputu za sljedeću aktivnost: „Ja ću započeti priču; kome dobacim lopticu nastavit će priču na način da ponovi sve od početka i doda svoj dio, a nakon toga

dodaje lopticu drugom sudioniku. Aktivnost je potaknula dinamičnost u razredu te u učenici kroz igru i pričanje mogli ponoviti sve što su naučili o ovisnostima na prethodnom satu. Voditeljica je potom  podijelila sudionike u četiri grupe. Svakoj grupi podijeli se materijal za izradu plakata na temu rizičnih faktora i posljedica ovisnosti kod pušenja, droge, alkohola i ovisnosti internetu. Tako jedna grupa ima plakat o štetnim posljedicama pušenja, druga o drogama. Sudionici trebaju osmisliti svoj plakat te ga izraditi pomoću ponuđenih materijala. Voditeljica  potiče sudionike da na plakatu istaknu ono za što misle da je njihovim vršnjacima važno kako bi ih se potaknulo na zdrav život bez ovisnosti.  Izdvojili su primjere koji su im najbliži, poput prekomjernog korištenja mobitela, videoigara i društvenih mreža. Time je stvorena osnova za daljnje aktivnosti u kojima su učenici imali priliku na zanimljiv i kreativan način promišljati o svom odnosu s tehnologijom.

 Učenici su primijetili da vrlo često koriste Internet te da im vrlo šteti jer im oduzima vrijeme, smanjuje vrijeme spavanja jer dokasna igraju igre, potom su istaknuli sve ostale negativne posljedice kao što su narušavanje mentalnog zdravlja, nedostatak slobodnog vremena, nekvalitetno provođenje slobodnog vremena i slično. Zaključili su da su im skupni rad i kreativno izražavanje pomogli u osvješćivanju negativnih učinaka svih navedenih ovisnosti. Radionica je protekla u pozitivnom radnom ozračju.

Voditeljica aktivnosti: Ivana Strupar, učiteljica Hrvatskoga jezika

Pročitajte još

Skip to content