Na Tjednu robotike – Učenici sedmog i šestog razreda naše škole vodili radionice u Dječjem vrtiću Suncokret

Datum objave: 24. studenoga 2024.
Kategorija: Vijesti

Dana 22. studenog 2024., u sklopu obilježavanja Tjedna robotike, u Dječjem vrtiću Suncokret održana je edukativna i kreativna radionica u trajanju od dva školska sata. Radionicu su organizirali učenici sedmog i šestog razreda Osnovne škole Eugena Kumičića Slatina pod vodstvom učitelja tehničke kulture, Ivana Drokana. Aktivnosti su bile prilagođene za djecu u dobi od 3 do 6 godina, a teme radionice uključivale su:

  1. Robotiku EV3 Mindstorms Lego – demonstracija i osnove rada s edukativnim robotima.
  2. Programiranje bez ekrana – aktivnosti koje djecu uvode u logičko razmišljanje kroz igre i zadatke.
  3. Modelarstvo – izrada robota od papira, što je kombiniralo kreativne i motoričke vještine.

Ciljevi radionice

Primarni cilj radionice bio je potaknuti interes najmlađih za tehnologiju, inženjerstvo i kreativne aktivnosti. Suradnja osnovnoškolaca i vrtićke djece omogućila je djeci vrtićke dobi priliku za upoznavanje s osnovama tehnologije na zabavan i interaktivan način, dok su učenici sedmog razreda imali priliku razvijati svoje prezentacijske i pedagoške vještine.

Prednosti ovakve suradnje

  • Razvoj međugeneracijske suradnje: Osnovnoškolci su imali priliku prenijeti svoje znanje mlađima, što je jačalo njihovu odgovornost i komunikacijske vještine.
  • Rano usvajanje STEM vještina: Djeca vrtićke dobi pokazala su veliki interes za aktivnosti, čime se potiče razvoj osnovnih logičkih i tehničkih sposobnosti.
  • Poticanje kreativnosti: Modelarstvo i izrada robota od papira omogućili su razvoj mašte i preciznosti kod najmlađih.
  • Društvena povezanost: Suradnja vrtića i osnovne škole pridonosi jačanju lokalne zajednice i promovira timski rad.

Znanja, vještine i sposobnosti koje su razvijane

  1. Kod djece vrtićke dobi:
    • Razvijanje fine motorike kroz rad s papirom.
    • Upoznavanje s osnovnim konceptima tehnologije i logike.
    • Poticanje znatiželje i interesa za istraživanje.
    • Razvijanje socijalnih vještina kroz interakciju sa starijim učenicima.
  2. Kod učenika sedmog i šestog razreda:
    • Jačanje samopouzdanja u prijenosu znanja mlađima.
    • Razvijanje pedagoških i komunikacijskih sposobnosti.
    • Praktično primjenjivanje tehničkog znanja iz robotike i modelarstva.
    • Organizacija i vođenje aktivnosti.

Radionica je pokazala kako ovakvi oblici suradnje između odgojno-obrazovnih institucija mogu biti izuzetno korisni za obje strane. Djeca su kroz igru i zabavu učila o osnovama robotike i kreativnog izražavanja, dok su osnovnoškolci unaprijedili svoje praktične, socijalne i organizacijske vještine koje uvježbavaju kroz izvannastavne aktivnosti. Učenici 7.a razreda koji su proveli suradnju su Kiara Matić, Nina Butka, Ines Mikolić, Nika Bošnjak, David Nemet, Josip Javorović, Damjan Marković i Ema Ivić učenica 6.b razreda.

Suradnja Osnovne škole Eugena Kumičića i Dječjeg vrtića Suncokret predstavlja izvrstan primjer kako STEM aktivnosti mogu postati alat za povezivanje različitih generacija i podizanje interesa za tehnologiju već u ranoj dobi.

Pročitajte još

Skip to content