Dana 22. studenog 2024., u sklopu obilježavanja Tjedna robotike, u Dječjem vrtiću Suncokret održana je edukativna i kreativna radionica u trajanju od dva školska sata. Radionicu su organizirali učenici sedmog i šestog razreda Osnovne škole Eugena Kumičića Slatina pod vodstvom učitelja tehničke kulture, Ivana Drokana. Aktivnosti su bile prilagođene za djecu u dobi od 3 do 6 godina, a teme radionice uključivale su:
- Robotiku EV3 Mindstorms Lego – demonstracija i osnove rada s edukativnim robotima.
- Programiranje bez ekrana – aktivnosti koje djecu uvode u logičko razmišljanje kroz igre i zadatke.
- Modelarstvo – izrada robota od papira, što je kombiniralo kreativne i motoričke vještine.
Ciljevi radionice
Primarni cilj radionice bio je potaknuti interes najmlađih za tehnologiju, inženjerstvo i kreativne aktivnosti. Suradnja osnovnoškolaca i vrtićke djece omogućila je djeci vrtićke dobi priliku za upoznavanje s osnovama tehnologije na zabavan i interaktivan način, dok su učenici sedmog razreda imali priliku razvijati svoje prezentacijske i pedagoške vještine.
Prednosti ovakve suradnje
- Razvoj međugeneracijske suradnje: Osnovnoškolci su imali priliku prenijeti svoje znanje mlađima, što je jačalo njihovu odgovornost i komunikacijske vještine.
- Rano usvajanje STEM vještina: Djeca vrtićke dobi pokazala su veliki interes za aktivnosti, čime se potiče razvoj osnovnih logičkih i tehničkih sposobnosti.
- Poticanje kreativnosti: Modelarstvo i izrada robota od papira omogućili su razvoj mašte i preciznosti kod najmlađih.
- Društvena povezanost: Suradnja vrtića i osnovne škole pridonosi jačanju lokalne zajednice i promovira timski rad.
Znanja, vještine i sposobnosti koje su razvijane
- Kod djece vrtićke dobi:
- Razvijanje fine motorike kroz rad s papirom.
- Upoznavanje s osnovnim konceptima tehnologije i logike.
- Poticanje znatiželje i interesa za istraživanje.
- Razvijanje socijalnih vještina kroz interakciju sa starijim učenicima.
- Kod učenika sedmog i šestog razreda:
- Jačanje samopouzdanja u prijenosu znanja mlađima.
- Razvijanje pedagoških i komunikacijskih sposobnosti.
- Praktično primjenjivanje tehničkog znanja iz robotike i modelarstva.
- Organizacija i vođenje aktivnosti.
Radionica je pokazala kako ovakvi oblici suradnje između odgojno-obrazovnih institucija mogu biti izuzetno korisni za obje strane. Djeca su kroz igru i zabavu učila o osnovama robotike i kreativnog izražavanja, dok su osnovnoškolci unaprijedili svoje praktične, socijalne i organizacijske vještine koje uvježbavaju kroz izvannastavne aktivnosti. Učenici 7.a razreda koji su proveli suradnju su Kiara Matić, Nina Butka, Ines Mikolić, Nika Bošnjak, David Nemet, Josip Javorović, Damjan Marković i Ema Ivić učenica 6.b razreda.
Suradnja Osnovne škole Eugena Kumičića i Dječjeg vrtića Suncokret predstavlja izvrstan primjer kako STEM aktivnosti mogu postati alat za povezivanje različitih generacija i podizanje interesa za tehnologiju već u ranoj dobi.