Ciljana skupina: Učitelji razredne nastave Virovitičko – podravske županije
Broj sudionika: 34 učitelja
Autorica istraživanja: Silvija Mađarić, koordinatorica Erasmus+ projekata
Broj pitanja: 14
1. Sudjelovanje škola u Erasmus+ KA1 projektima (mobilnosti za učitelje)
Da: 18 (53%)
Ne: 13 (38%)
Ne znam: 3 (9%)
Zaključak: Više od polovice škola ima iskustvo u KA1 projektima, no postoji i određena razina neinformiranosti.
2. Sudjelovanje škola u Erasmus+ KA2 projektima (suradnja s drugim školama)
Da: 20 (59%)
Ne: 8 (24%)
Ne znam: 6 (17%)
Zaključak: Suradnički projekti su nešto češći nego KA1, no gotovo petina ispitanika nije sigurna.
3. Akreditacija škola za Erasmus+ program
Da: 22 (65%)
Ne: 7 (21%)
Ne znam: 5 (14%)
Zaključak: Većina škola ima Erasmus+ akreditaciju, što ukazuje na dugoročnu orijentaciju prema međunarodnoj suradnji.
4. Osobno sudjelovanje učitelja u Erasmus+ projektima
Da: 17 (50%)
Ne: 17 (50%)
Zaključak: Polovina ispitanih učitelja ima osobno iskustvo u projektima, što je dobar temelj za daljnje uključivanje.
5. Sudjelovanje u mobilnostima za stručno usavršavanje
Da: 12 (35%)
Ne: 22 (65%)
Zaključak: Većina učitelja još nije iskoristila mogućnosti stručnog usavršavanja putem Erasmus+.
6. Sudjelovanje u mobilnostima s učenicima
Da: 5 (15%)
Ne: 28 (82%)
Zaključak: Mobilnosti učenika su još uvijek slabo zastupljene.
7. Mišljenje o utjecaju Erasmus+ mobilnosti na kvalitetu nastave
Da: 16 (47%)
Ne: 18 (53%)
Zaključak: Podijeljena mišljenja – gotovo jednaka raspodjela između pozitivnih i negativnih/neutralnih stavova.
8. Primjena znanja stečenih Erasmus+ mobilnostima u nastavi
Da: 12 (35%)
Ne: 8 (24%)
Nismo sudjelovali: 14 (41%)
Zaključak: Oni koji su sudjelovali većinom prenose znanja u praksu, ali veliki broj još nije imao priliku.
9. Ugošćavanje učitelja iz inozemstva
Da: 27 (79%)
Ne: 7 (21%)
Zaključak: Velik broj škola ima iskustvo ugošćivanja stranih učitelja, što obogaćuje školsku zajednicu.
10. Ugošćavanje učenika iz inozemstva
Da: 28 (82%)
Ne: 6 (18%)
Zaključak: Sudjelovanje u međunarodnim aktivnostima s učenicima je značajno.
11. Reakcije učenika na Erasmus+ aktivnosti
Pozitivne: 17 (50%)
Negativne: 2 (6%)
Nismo sudjelovali: 15 (44%)
Zaključak: Učenici koji su sudjelovali većinom imaju pozitivno iskustvo.
12. Donosi li Erasmus+ korist školi?
Da: 23 (68%)
Ne: 11 (32%)
Zaključak: Većina učitelja prepoznaje korist za školu, no još postoji prostor za informiranje i motivaciju.
13. Doprinos Erasmus+ programa profesionalnom razvoju učitelja
Da: 24 (71%)
Ne: 10 (29%)
Zaključak: Prepoznaje se vrijednost Erasmus+ u stručnom osnaživanju nastavnika.
14. Doprinos razvoju, samopouzdanju i vještinama učenika
Da: 25 (74%)
Ne: 9 (26%)
Zaključak: Većina smatra da program ima pozitivan učinak i na učenike.
Opći zaključak
Iako polovina učitelja još nema osobno iskustvo s Erasmus+ programom, jasno je da postoji veliki interes i pozitivan stav prema mogućnostima koje on nudi – i za učitelje i za učenike. Sudjelovanje škola u projektima, visoka razina akreditiranosti, te iskustvo ugošćivanja stranih sudionika pokazuju da je županija aktivna u međunarodnoj suradnji. Najveći izazov ostaje veća uključenost svih učitelja, osobito u mobilnostima i primjeni stečenih znanja u nastavi.
Izvor: Silvija Mađarić, Erasmus+ koordinatorica