U Osnovnoj školi Eugena Kumičića u Slatini, učiteljica engleskoga jezika Silvija Mađarić
uvela je inovativan pristup učenju kroz priče kao dio redovne nastave u petim razredima.
Projekt se temeljio na šestom modulu „This is fun“ iz udžbenika Right on 1 (Alfa), a dodatno
je obogaćen povezivanjem sadržaja s londonskim zoološkim vrtom i temom životinja te
dijelova tijela životinja.
Učenici su postupno proširivali svoj vokabular vezan uz životinje, njihova staništa i dijelove
tijela, što je omogućilo dublje razumijevanje sadržaja i pripremilo ih za rad s autentičnim
tekstom – pričom The Gruffalo, autorice Julie Donaldson. Ova duhovita i poučna priča o
snalažljivom mišu koji lukavo izbjegava opasnosti u šumi pružila je izvrstan kontekst za rad
na razumijevanju pročitanog, komunikacijskim vještinama i kreativnom izražavanju.
Nakon slušanja i čitanja priče, učenici su analizirali sadržaj i riješili radni listić s pitanjima za
razumijevanje. U usmenoj interakciji u parovima razgovarali su o likovima iz priče, izražavali
osobne stavove o najdražim likovima te analizirali karakteristike miša, glavnog junaka. Kroz
raspravu su istaknuli temu priče – kako pamet i snalažljivost mogu pobijediti snagu – te
pouku da veličina nije presudna ako znamo razmišljati brzo i mudro.
Kao završni, kreativni zadatak, učenici su imali priliku osmisliti vlastito biće ili čudovište po
uzoru na Gruffala. Koristeći vokabular koji su usvojili kroz nastavu (nazivi dijelova tijela
životinja, pridjevi, glagoli sposobnosti), zadatak je uključivao i primjenu strukture opisa poput
one korištene u tekstu o Gruffalu. Učenici su trebali navesti gdje njihovo biće živi, što voli jesti
i što može raditi (npr. “It has purple wings, a long striped tail and lives in a cave near the sea.
It can fly and turn invisible.”). Ovaj zadatak imao je višestruku obrazovnu vrijednost: poticao
je kreativnost, proširivao vokabular, razvijao vještine pisanog izražavanja i omogućio
učenicima da uče kroz stvaralačko iskustvo.
Primjena priče The Gruffalo u nastavi engleskoga jezika pokazala se kao primjer dobre
prakse koja motivira učenike, jača njihove jezične kompetencije i razvija ljubav prema čitanju
na stranom jeziku. Integracija sadržaja iz udžbenika s autentičnim književnim tekstovima i
kreativnim zadacima pružila je bogato i smisleno iskustvo učenja.
Izvor: Silvija Mađarić