Naša škola imala je čast ugostiti dvoje učitelja iz grada Olive u Španjolskoj – Manola i Carlesa – koji su boravili kod nas od 5. do 9. svibnja u sklopu Erasmus+ programa stručnog usavršavanja, takozvanog job shadowinga, odnosno praćenja rada učitelja. Učitelje su ugostile i dočekale ravnateljice Božica Majhen i koordinatorica Erasmus+ projekata Silvija Mađarić.

Njihov posjet započeo je obilaskom školskog prostora koji su predstavile učenice petih i sedmih razreda pod vodstvom učiteljice Silvije Mađarić – od školske kuhinje, knjižnice, učionica i dvorane, do posebnih odjela. Učenice osmih razreda, pod vodstvom učiteljice Ive Vilček, pripremile su zanimljivu prezentaciju o obrazovnom sustavu u Republici Hrvatskoj, kao i o našoj školi. Učiteljica Sanela Jukić dodatno je približila rad naše škole pripremivši kriterije vrednovanja na španjolskom jeziku te pokazala način vođenja bilješki u elektroničkom imeniku.
Osim aktivnosti u školi, naši su gosti upoznali i grad Slatinu u pratnji učiteljica Dragane Matić i Ivane Strupar. Posjetili su Zavičajni muzej i Crkvu svetog Josipa, a u sklopu upoznavanja s prirodnim bogatstvima naše regije, obišli su Geo-info centar Voćin i Park prirode Papuk s učiteljicama Silvijom Mađarić i Martinom Bukvić.
Učitelji Manolo i Carles prisustvovali su nastavnim satima, promatrajući rad naših učitelja i metode poučavanja. Također su upoznali naš školski vrt, a s obzirom na to da je tema njihovog Erasmus+ posjeta bila održivi razvoj i ekologija, kroz cijeli su tjedan sudjelovali u brojnim povezanim sadržajima. Školski vrt, pod vodstvom učiteljica Rajke Grahovac i Renate Avirović Gaće, predstavlja pravi primjer održivog razvoja u praksi. Učenici su uključeni u sve aspekte rada u vrtu, od sjetve i brige o biljkama do reciklaže i kompostiranja, čime ne samo da uče o ekološkoj odgovornosti, već i razvijaju svijest o važnosti lokalne proizvodnje hrane. Ovaj vrt ima značajnu ulogu u našoj ruralnoj sredini, jer promiče održive poljoprivredne prakse, smanjuje ugljični otisak i povezuje školu s lokalnom zajednicom, čime doprinosi očuvanju prirode i potiče učenike na aktivno sudjelovanje u očuvanju okoliša.
Bogat program uključivao je i sudjelovanje na školskoj priredbi „Kumičići po svijetu“ povodom Dana škole, kao i svečanu sjednicu zaposlenika.
U nastavku donosimo pregled aktivnosti i nastave kojoj su naši gosti prisustvovali, a koja je dodatno obogatila njihovo Erasmus+ iskustvo u ruralnom dijelu Hrvatske – i pokazala koliko međunarodna suradnja može značiti za škole, učenike i cijelu lokalnu zajednicu.
- Iva Vilček Bušljeta (Engleski jezik, 6.b razred):
 Tema: Poslovi iz snova
 Aktivnosti: Razmišljanje o snovima i poslovima iz snova, igra pantomime, razgovor o vještinama potrebnim za određene poslove, intervju za posao.
- Patricija Karman, Ivana Sabolić, Anja Majdenić (Posebni odjeli):
 Tema: Održivi razvoj i ekologija
 Aktivnosti: Korištenje potamnjelih banana za izradu banana muffina kao praktična aktivnost koja promiče reciklažu i smanjenje otpada.
- Sanela Jukić (Matematika, 5.b razred):
 Tema: Računanje s decimalnim brojevima u kontekstu održivog razvoja
 Aktivnosti: Primjena računanja na probleme održivog razvoja, izrada zaključaka o osobnoj odgovornosti za očuvanje okoliša.
- Ivan Drokan (Tehnička kultura, 5.c razred):
 Tema: Vjetrenjače od recikliranih materijala
 Aktivnosti: Izrada vjetrenjača koristeći reciklirane materijale, rasprava o obnovljivim izvorima energije.
- Josip Jelenčić (Likovna kultura, 5.c razred):
 Tema: Održivi razvoj i umjetnost
 Aktivnosti: Oslikavanje i dekoriranje vjetrenjača izrađenih od recikliranih materijala, ekološka osviještenost kroz likovno stvaralaštvo.
- Elvira Vujčić (Hrvatski jezik, 5.b razred):
 Tema: Poruke Zemlje
 Aktivnosti: Izrada poruka Zemlje kroz kreativno pisanje u grupama, izražavanje zabrinutosti o okolišu i predlozi za zaštitu prirode.
- Renata Grahovac, Rajka Avirović Gaća (Eko vrt, učenici članovi Eko skupine):
 Tema: Samoodrživi eko vrt
 Aktivnosti: Zasijavanje sjemenki rajčice i patlidžana, prezentacija o eko vrtu i sustavu navodnjavanja.
- Rajka Avirović Gaća (Kemija, 8.a razred):
 Tema: Fizikalno-kemijski parametri okoliša
 Aktivnosti: Mjerenje parametara potoka, jezera i ribnjaka, istraživanje promjena u okolišu i važnost očuvanja okoliša.
- Ivana Strupar (Hrvatski jezik, 8.b razred):
 Tema: Pismo indijanskog poglavice
 Aktivnosti: Analiza i pisanje osvrta na pismo, razmišljanje o načinu zaštite okoliša i primjena međupredmetne teme održivog razvoja u jezične aktivnosti.
- Martina Bukvić (Fizika, 7.c razred):
 Tema: Snaga i energija
 Aktivnosti: Istraživanje snage kroz penjanje uz stepenice, usporedba s potrošnjom električne energije kućanskih uređaja, osvježavanje svijesti o održivom razvoju kroz praktične aktivnosti.
- Marijana Toplak (Hrvatski jezik, 6.b razred):
 Tema: Održivi razvoj kroz rodnu ravnopravnost i smanjenje nejednakosti
 Aktivnosti: Scenska improvizacija na temu održivog razvoja, istraživanje uloga nasilnika, žrtve i promatrača, povezivanje društvenih problema s održivim razvojem.














Naša škola, kroz aktivnosti koje su uključivale učenike, učitelje i goste iz Španjolske, pokazala je kako međunarodna suradnja, poput Erasmus+ programa, ne samo da obogaćuje obrazovni proces, već također doprinosi jačanju svijesti o održivom razvoju. Suradnja s učiteljima iz Olive omogućila je našim učenicima da prošire svoje horizonte, razmjenjuju ideje i iskustva, te se povežu s globalnim inicijativama za očuvanje okoliša. Ovaj projekt ne samo da osnažuje našu školu, već i doprinosi održivosti naše ruralne zajednice, potičući mlade na aktivnu zaštitu prirode i održavanje tradicija koje čine našu školu i lokalnu zajednicu boljim mjestom za život.










