U okviru Erasmus+ projekta “Zelena tranzicija, inkluzija i IKT: Strategija održivog razvoja obrazovanja” provedena je anketa među učiteljima Osnovne škole Eugena Kumičića, Slatina koji su sudjelovali u različitim mobilnostima. Cilj ankete bio je prikupiti povratne informacije o njihovim iskustvima, profesionalnom razvoju i primjeni stečenih znanja u školi.
Sudionici su najčešće sudjelovali u mobilnostima učenika, stručnim usavršavanjima (seminarima i tečajevima) te aktivnostima job shadowinga.

Mobilnosti su se odvijale u nekoliko europskih zemalja, pri čemu su najzastupljenije bile Sjeverna Makedonija, Grčka, Španjolska i Portugal.

Kao najzastupljeniji tematski fokus u aktivnostima istaknuta je zelena tranzicija, nakon toga inkluzija, a zatim IKT (informacijsko-komunikacijske tehnologije).

Većina ispitanika procjenjuje da je sudjelovanje u projektu značajno doprinijelo njihovom profesionalnom razvoju, kroz nova znanja i razmjenu prakse.
Sudionici su nakon povratka s mobilnosti aktivno primjenjivali stečena znanja u svakodnevnom radu. Istaknuta je upotreba digitalnih alata (npr. Canva, Padlet, AI alati, CapCut) u nastavi i pripremi materijala, kao i razvijanje radionica za učenike, posebice na temu održivog razvoja, ekologije i zelene tranzicije. Neki su se usmjerili na inkluzivne metode poučavanja, poput VTS metode i diferenciranih zadataka, dok su drugi razvijali aktivnosti za darovite učenike i uključivali STEM sadržaje. Također, prenošenje znanja kolegama kroz predavanja na učiteljskim vijećima i suradničko dijeljenje prakse pokazalo se važnim dijelom implementacije.
Većina sudionika ocijenila je sudjelovanje kao izrazito korisno za vlastiti profesionalni rast i razvoj.
Sudionici Erasmus+ aktivnosti svoja su iskustva i stečena znanja aktivno dijelili s kolegama i širom stručnom zajednicom. Najčešće su organizirali predavanja na Učiteljskim vijećima unutar svojih škola, a neki su znanja prezentirali i na Županijskim stručnim vijećima – uključujući skupove za učitelje engleskog jezika, matematike, hrvatskog jezika te ravnatelje osnovnih škola. Osim formalnih prezentacija, diseminacija se odvijala i kroz razgovore s kolegama, radionice, suradničke aktivnosti u školi, pa čak i putem članaka u medijima i objava na društvenim mrežama. Ovakav oblik razmjene znanja dodatno je potaknuo profesionalno umrežavanje i razvoj školskih praksi.
Sudionici su kao najvrjednije aspekte Erasmus+ projekta istaknuli:
- Promicanje održivosti i ekološke svijesti,
- Umrežavanje s kolegama iz drugih zemalja,
- Razmjenu iskustava i primjera dobre prakse,
- Primjenu digitalnih alata i razvijanje digitalnih kompetencija,
- Nove metode poučavanja i poticanje kreativnosti,
- Osnaživanje profesionalnih kompetencija i timskog rada.

Ovi podaci ukazuju na snažan učinak projekta na profesionalni i osobni razvoj nastavnika, ali i na širu kvalitetu rada škole kroz internacionalizaciju i suvremeni pristup učenju.
Većina sudionika nije imala prijedloge za poboljšanje budućih Erasmus+ aktivnosti, ističući visoku razinu zadovoljstva organizacijom i provedbom. Pojedini prijedlozi odnose se na uvođenje novih ciljeva i širu uključenost nastavnika izvan Erasmus tima, kako bi se pozitivni učinci aktivnosti još više proširili unutar škole.
Rezultati ankete pokazuju da su Erasmus+ aktivnosti iznimno korisne za profesionalni razvoj nastavnika, kao i za unaprjeđenje odgojno-obrazovnog procesa kroz međunarodnu suradnju, održivost i digitalizaciju. Sudionici su iskazali visoku razinu zadovoljstva, a brojni primjeri primjene znanja potvrđuju konkretne pozitivne učinke na rad u školama.
Anketu među učiteljima provela je dr. sc. Patricija Karaman, mag. rehab. educ., s ciljem prikupljanja povratnih informacija o utjecaju Erasmus+ aktivnosti na profesionalni razvoj i svakodnevnu školsku praksu.