Izvješće o izvannastavnoj aktivnosti Umjetna inteligencija: Od koncepta do primjene

Datum objave: 17. rujna 2025.
Kategorija: Erasmus

U školskoj godini 2024./2025. u našoj školi provodila se izvannastavna aktivnost Umjetna inteligencija: Od koncepta do primjene, koju je pohađalo ukupno 11 učenika 6., 7. i 8. razreda. Aktivnost je vodila učiteljica matematike Sanela Jukić.

Kroz radionice, grupni rad i praktične zadatke učenici su upoznali osnove umjetne inteligencije, istraživali kako postavljati kvalitetne upite (prompte), učili o sigurnoj i odgovornoj uporabi digitalnih alata te razvijali kreativnost. Poseban naglasak bio je na izradi video materijala namijenjenih učenicima posebnih odjela, čime su spojili učenje novih tehnologija sa solidarnošću i kreativnim doprinosom zajednici.


Rezultati ankete

1. Koliko si zadovoljan/zadovoljna sudjelovanjem u ovoj izvannastavnoj aktivnosti?

  • Vrlo zadovoljan/zadovoljna: 11 učenika (100%)
  • Zadovoljan/zadovoljna: 0
  • Nisam siguran/na: 0
  • Nisam zadovoljan/na: 0

2. Koliko ti je bila zanimljiva tema učenja o promptovima (pisanje upita za AI alate)?

  • Vrlo zanimljiva: 10 učenika (91%)
  • Zanimljiva: 1 učenik (9%)
  • Donekle zanimljiva: 0
  • Nije mi bila zanimljiva: 0

3. Koliko si naučio/naučila o sigurnoj i odgovornoj uporabi umjetne inteligencije?

  • Iznimno mnogo: 9 učenika (82%)
  • Dovoljno: 2 učenika (18%)
  • Malo: 0
  • Nisam ništa naučio/la: 0

4. Koliko ti je bila zanimljiva izrada video materijala za učenike posebnih odjela?

  • Vrlo zanimljiva: 11 učenika (100%)
  • Zanimljiva: 0
  • Donekle zanimljiva: 0
  • Nije mi bila zanimljiva: 0

5. Koliko si zadovoljan/zadovoljna načinom rada (radionice, grupni rad, korištenje digitalnih alata)?

  • Vrlo zadovoljan/zadovoljna: 10 učenika (91%)
  • Zadovoljan/zadovoljna: 1 učenik (9%)
  • Nisam siguran/na: 0
  • Nisam zadovoljan/na: 0

6. Bi li preporučio/la ovu izvannastavnu aktivnost drugim učenicima?

  • Da: 11 učenika (100%)
  • Možda: 0
  • Ne: 0

7. Što ti se najviše svidjelo u ovoj aktivnosti?

  • Kreativan rad na izradi videa: 6 učenika (55%)
  • Rad u timu i suradnja: 2 učenika (18%)
  • Korištenje digitalnih alata: 2 učenika (18%)
  • Ostalo: 1 učenik (9%)

8. Koje područje bi volio/voljela više istražiti u budućnosti?

  • Kreativna primjena AI-a (slikovnice, video, dizajn): 5 učenika (45%)
  • Programiranje i tehnička strana AI-a: 3 učenika (27%)
  • Umjetna inteligencija u svakodnevnom životu: 2 učenika (18%)
  • Sigurnost i etika u AI-u: 1 učenik (9%)

Dojmovi učenika

Na posljednje pitanje ankete učenici su napisali dojmove:

  • „Bilo mi je super i puno sam naučio o umjetnoj inteligenciji. Nastava je bila zanimljiva i opuštena.“
  • „Super mi je bilo izrađivati videe, a alati koje smo koristili mogu koristiti i za druge projekte za redovnu nastavu.“
  • „Bilo mi je vrlo zanimljivo izrađivati videe, učiti kako se služiti umjetnom inteligencijom itd.“
  • „Bilo mi je odlično učiti po AI-u. Svakome bih preporučila.“
  • „Sve je bilo odlično i jedva čekam sljedeću školsku godinu.“
  • „Jako je zanimljivo bilo saznati kako postaviti dobre upite umjetnoj inteligenciji, a posebno stvaranje slika pomoću AI-a.“
  • „Zabavno, kreativno i poučno za daljnji život!“
  • „Na ovu izvannastavnu aktivnost sam išla prošle godine, pa tako ću i ove. Vrlo je zanimljivo, a kada saznaš da svojim radom pomogneš nekom uljepša ti dan. Vrlo je zanimljivo i preporučujem svakom ko voli informatiku, rad na računalu te voli koristiti AI alate.“
  • „Jako mi se svidjela radionica.“
  • „Ova izvannastavna aktivnost mi se jako svidjela zato što sam kroz igru, druženje i zabavu naučila jako puno novih stvari koje će mi sigurno zatrebati u budućnosti.“
  • „Jako je zanimljiva i poučna.“

Zaključak

Izvannastavna aktivnost Umjetna inteligencija: Od koncepta do primjene u školskoj godini 2024./2025. pokazala se iznimno uspješnom. Svi učenici izrazili su visoko zadovoljstvo, istaknuli korisnost i zanimljivost sadržaja te preporučili aktivnost i drugima. Posebno vrijedno bilo je povezivanje učenja novih tehnologija s društveno korisnim radom – izradom video materijala za učenike posebnih odjela.

Ovakvi rezultati potvrđuju da učenici rado prihvaćaju inovativne i kreativne načine učenja, te da će nastaviti razvijati svoje znanje i vještine u području umjetne inteligencije i u budućnosti.

Pročitajte još

Skip to content