Izvannastavne aktivnosti
Izvannastavne aktivnosti su različiti organizacijski oblici okupljanja učenika u slobodno izvannastavno vrijeme u školi koji imaju pretežno kulturno-umjetničko, športsko, tehničko, rekreacijsko i znanstveno obilježje. Karakteristika ovih aktivnosti su da se njihovo djelovanje ne odvija u razredima, već u posebno formiranim skupinama. Učenike u skupini vežu zajedničke sklonosti i interesi prema nekoj aktivnosti, a uključuju se prema vlastitom opredjeljenju, želji i dobrovoljno.
Svrha izvannastavnih aktivnosti je da potiču učenike na stvaralaštvo, stjecanje znanja i umijeća prema njihovim individualnim interesima i sposobnostima. Uključivanje učenika u ovakve aktivnosti imaju važnu ulogu u razvijanju mladenačkih snaga koje će im kasnije pomoći kako bi izbjegli nepoželjno ponašanje. Isto tako, sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima pomaže im da otkriju i njeguju svoje talente, razvoj karaktera i kompetencija.
Istraživanja pokazuju da kvalitetno organizirano vrijeme nakon nastave pomaže:
- u poboljšavanju učeničkog obrazovnog uspjeha
- u poboljšavanju učeničkog ponašanja u školi
- u smanjivanju maloljetničkog nasilja, školskog vandalizma i negativnog utjecaja vršnjaka koji vodi do zlouporabe alkohola i droga
- u izvršavanju domaće zadaće
- u znatnom povećanju broja učenika koji imaju planove za budućnost (Cromwell, 2005.)
Izvannastavne aktivnosti planiraju se školskim kurikulumom i godišnjim planom i programom neposrednih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti. Naše aktivnosti podjelili smo u skupine učenika koji pohađaju predmetnu nastavu (5. – 8. r.) i učenike koji pohađaju razrednu nastavu (1. – 8. r.).