Učenici šestih razreda, u sklopu eTwinning projekta Lektira bez papira 5, predstavili su poeziju Dobriše Cesarića na nov i kreativan način. Ovaj razredni projekt nosi naziv Cesarićevim stazama, a osmišljen je s ciljem poticanja dubokog doživljaja poezije, razvijanja čitalačkih navika i izražavanja osobnih emocija koristeći različite umjetničke forme.

Učenici su kod kuće rješavali zadatke koji su ih vodili kroz svijet Cesarićeve lirike:
Moj dnevnik uz Cesarića
Svaki dan čitali su jednu pjesmu, prepisivali je i zapisivali svoje dojmove: što su osjetili, koji im je stih najljepši i s čime iz vlastitog života povezuju pjesmu.
Pjesma u slici
Odabrali su jednu pjesmu i ilustrirali prizor koji im je ostao u sjećanju, uz stih koji su posebno istaknuli.

Pjesma kao poticaj
Pisali su vlastite pjesme inspirirane Cesarićevim stilom, koristeći stilsko-izražajna sredstva poput epiteta, usporedbi, personifikacija i onomatopeja.
Cesarić u kutiji
Izradili su “kutiju poezije” – kutiju ispunjenu predmetima koji simboliziraju stihove iz pjesama (npr. naranča, list, kap vode, crtež voćke). Svaki predmet bio je popraćen stihom i objašnjenjem, a kutija je sadržavala i dnevnik čitanja, ilustracije i vlastitu pjesmu.

Ovi zadatci ne samo da su potaknuli učenike na dublje razumijevanje poezije, već su im omogućili da se izraze na osoban i kreativan način. Projekt Cesarićevim stazama pokazao je kako poezija može živjeti izvan stranica knjige – u riječima, slikama, predmetima i emocijama.
