2019-09-18 08:05:07

Stara lektira na nov način

Na početku nove školske godine Aktiv učiteljica hrvatskoga jezika započeo je projekt pod nazivom „Stara lektira na nov način“.

Cilj projekta je motivirati učenike za čitanje lektire, osobito onih autora i djela koje učenici nerado čitaju. Budući da je trend među učenicima, osobito sedmih i osmih razreda, opadanje interesa za čitanjem i analiziranjem djela s lektirnog popisa, odlučili smo potaknuti aktivno čitanje i ujediniti  na taj način sadržaje medijske kulture i književnosti, a lektiru obraditi na drukčiji način, nego do sada.

Jedna od aktivnosti na početku realizacije Projekta je provođenje ulazne ankete. Anketa je provedena na uzorku od 89 učenika sedmih i osmih razreda.

Rezultate ankete:



Iz rezultata ankete vidljivo je da učenici nerado čitaju i da im nije privlačan dosadašnja obrada i interpretacija lektirnih naslova.

Na drugo pitanje, osim odgovora DOBAR ili LOŠ, učenici su mogli obrazložiti svoj odgovor. Oni koji su odgovorili na je dosadašnji način dobar napisali su sljedeća obrazloženja svojih odgovora:

Dobar, jer nisam puno čitao.

Dobar, zato što pročitaš knjigu, napišeš i lako dobiješ ocjenu.

Dobar, jer volim opširno pisati.

Dobar, jer ne volim pisati testove.

Oni koji smatraju da je dosadašnji način obrade lektire loš napisali su sljedeće obrazloženja:

Loš, zato što moramo puno pisati  jer je teško, dosadno i naporno, ne volim voditi dnevnik čitanja.

Dnevnik čitanja je nepotreban jer većina učenika lektiru prepiše s interneta ili od drugih učenika.

Loš, jer moramo puno pisati.

Loš, jer je dosadno i zahtijeva puno truda.

Loš, zato što se moglo prepisati s interneta.

 

Svi anketirani učenici mogli su dati svoj prijedlog za realizaciju sata lektire, a kako bi svima bilo zanimljivije, poticajnije i lakše.

Neki od navedenih prijedloga bili su sljedeći:

Da gledamo film o lektirnom djelu.

Izrada raznih kvizova.

Kahoot, prezentacija.

Da pišemo ispite kad pročitamo i da ne vodimo dnevnik čitanja.

Izrada plakata u grupama.

Rad u grupama.

Test.

Da dijelimo razmišljanja o knjizi.

Da zajedno čitamo na satu u školi.

Da lektire budu kraće.

Pisanje referata i izrada plakata.

Da nema lektire.

Da se ne pišu testovi iz lektire, nego kratki diktati.

Odgovaranje ili ispit.

Čitanje na satu i zapisivanje bilješki.

Rad u paru.

Ovako kako je sad.

Da ne obrađujemo lektiru.

Razgovaranje o djelu, ne za ocjenu.

Da što manje pišemo.

Da ponekad pišemo testove, a nekad da rješavamo kvizove preko interneta.

Napraviti igrokaz.

Kratki diktati o djelima, ako je zbirka pjesama ili priča onda ih možemo čita u razredu, ponekad grupni rad, izrada plakata.

Tijekom čitanja svatko pronađe svoj najdraži ulomak i obrazloži svoj odabir i prepriča ono što je odabrao.

Ukidanje obrade lektire.

Da pročitamo lektiru te da pišemo provjeru da se vidi tko je pročitao i koliko je zapamtio.

Usmeno ispitivanje.

Neki od prijedloga su zanimljivi i prihvatljivi, svakako će biti uvršteni kao mogućnost obrade „stare lektire na nov način“

Nakon provedbe navedenog projekta koji će trajati ovu školsku godinu, bit će provedena i izlazna anketa kako bismo mogli usporediti dobivene podatke i vidjeti jesu li i u kojoj mjeri ostvareni zadani ciljevi Projekta.


Osnovna škola Eugena Kumičića Slatina