2024-04-26 12:24:00

Dani medijske pismenosti 2024.: „Biti svoj-biti u ravnoteži u virtualnom i medijskom okruženju“ – 2.a, 2.b i 2.c razred

Učenici 2.a (učiteljica Nedeljka Klement), 2.b (učiteljica Žaklina Krstičević) i 2.c razreda  (učiteljica Vesna Košutić) s knjižničarkom Melitom Schmitz priključili su se obilježavanju Dana medijske pismenosti 2024. Dani medijske pismenosti  projekt su Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koji se od 2018. godine provode svake godine u proljeće, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstav znanosti i obrazovanja. U 2024. godini Dani medijske pismenosti održali su se od 22. do 28. travnja 2024.

S učenicima drugog razreda proveli smo anketu o tome kako doživljavaju svoje tijelo – misle li jesu li lijepi, žele li išta promijeniti na sebi;   imaju li Instagram ili Facebook profile te što znaju o uređivanju fotografija i postavljanju na svoje profile.

Zanimalo nas je koliko prate influencere, tko im je idol, slušaju li savjete influencera ili youtubera,  imaju li osobu koja im je (modni) uzor te pomaže li im itko u odabiru odjeće ili to rade sami.

U drugoj aktivnosti učenici su s knjižničarkom raspravljali o važnosti zadovoljstva samima sobom te o ljudima koji su operacijskim zahvatima na tijelu promijenili svoj izgled, a mnogi ga i uništili kao na primjer Michael Jackson, Melanie Griffith, Donatella Versace, Neven Ciganović, Maja Šupu, Nikolina Pišek.

Zatim su radili na  edukativnim materijalima iz priručnika „BITI SVOJ – Biti u ravnoteži u virtualnom i medijskom okruženju“ koji su im pomogli da osvijeste svoje tijelo, prihvate se onakvima kakvi jesu, da vide da je njihov život dobar kakv je te da imaju mnogo razloga za sreću i zadovoljstvo. Najviše učenika reklo je da jako vole svoju obitelj, svoje kućne ljubimce, da su zadovoljni svojim izgledom i da uživaju u svome životu.

zabrinjavajuće je ono što su rekli za influencere, tj. da ih je strah nekih influencera jer ima kažu da ako se ne pretplate na njihov kanala da će im umrijeti mama ili da će im doći zmija ili pauk u krevet. Budući da su ovo zaista mala djeca, vrlo je važno razgovarati s roditeljima o sadržajima koje gledaju njihova djeca te o svim potencijalnim pritiscima ili prijetnjama koje dobivaju tijekom praćenja ovakvih sadržaja.

Melita Schmitz, dipl. bibl.


Osnovna škola Eugena Kumičića Slatina